2016. június 7., kedd

MNB Biztosító

Pesszimista magyarként mindig kötök biztosítást. Normál lakásbiztosításom mellé még katasztrófa biztosítást is kötöttem. Az ELMÜ-ÉMÁSZ (Budapesti Elektromos Művek Nyilvánosan Működő Részvénytársaság) ajánlotta nekem: OTTHON GYORSSZERVÍZ Szolgáltatás elnevezéssel.

"Az Otthon Gyorsszerviz szolgáltatás kedvező díjjal kínál lakossági ügyfelek számára gyors, szakszerű és azonnali megoldást a háztartásban váratlanul bekövetkező káreseményekre, a nap 24 órájában. A Társaságcsoport Biztosító partnere biztosítási eseményenként bruttó 30 000 Ft-ig átvállalja a vészelhárítás költségeit az alábbi szakmákban: villanyvezeték-szerelés, vízvezeték-szerelés, dugulás-elhárítás, gázvezeték-szerelés, zárszerelés és üveges munkák. Jó tudni, hogy van hová fordulnunk az ilyen helyzetekben.
Az új szolgáltatás további előnye, hogy az országban egyedülálló módon kiegészül még túlfeszültség biztosítással és egy fagyasztóleolvadás fedezettel is a váratlan áramkimaradások esetére. A fagyasztó leolvadás esetén biztosítási időszakonként egyszeri alkalommal legfeljebb 50 000 Ft-ig fedezi a leolvadás következtében az élelmiszerek megromlása miatt keletkezett károkat.
A szolgáltatás igénylésével Ön havonta pár száz forintért biztosíthatja otthonát az ilyen jellegű vészhelyzetek ellen."


Vártam, hogy megérkezik a biztosítási kötvényem és áttanulmányozhatom az apró betűs részeket is. E-levélben tájékoztattak, hogy ne várjak kötvényt, mivel valójában nem biztosítást kötöttem. Az ELMÜ és egy biztosító között megkötött biztosításhoz csatlakoztam, ezért kötvény nem készült.


E-mailben mégis elküldték az ÜGYFÉL TÁJÉKOZTATÓ ÉS AZ ÁLTALÁNOS ÉS A KÜLÖNÖS BIZTOSÍTÁSI FELTÉTELEK  című pdf szöveget, amit kinyomtathatok, ha már annyira akarok apró betűket magamnak. A biztosító ügyfél tájékoztatóját és általános biztosítási feltételeit tartalmazta a pdf szöveg. A biztosító a biztosítási tevékenységet tagállami biztosítóként határokon átnyúló szolgáltatásként végzi ír (Dublin) telephelyén keresztül.

Az EUROP ASSISTANCE S.A. Franciaországban van bejegyezve. Leányvállalata az EUROP ASSISTANCE S.A. IRISH BRANCH. E biztosító közreműködője  Magyarországon az EUROP ASSISTANCE BEFEKTETÉSI ÉS TANÁCSADÓ KFT  telephelyük: 1134 Budapest, Dévai u. 26-28.

Felügyeleti hatóság: MAGYAR NEMZETI BANK, 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

 A Generali Csoporthoz tartozó Europ Assistance Magyarország 2015-ben harmadik alkalommal nyerte el a megtisztelő Business Superbrands díjat, amelyet minden évben az üzleti szektor legkiválóbb márkái kaphatnak meg. tudtam meg a cég honlapjáról. (http://www.europ-assistance.hu/)

Az assistance tevékenység lényege: professzionális segítségnyújtás. 

Nem biztosítás.

A biztosítás működésének lényege a kollektív tartalékképzés, a biztosítási díjakból képzett díjtartalék felhasználása a bekövetkező károk fedezésére. Biztosítási szolgáltatást Magyarországon kizárólag biztosítótársaságok végezhetnek.

Nem biztosítást kötöttem tehát.
Akkor mit? 






Részletekért kattintson a képre!

Időközben találtam egy másik, hasonló furcsa, biztosítás-szerű "nem-biztosítást", az Otthonangyalt. Részlet a tájékoztatójukból (http://www.eon.hu/otthonangyal/files/EON_Otthonangyal_Tajekoztato.pdf)

"  Biztosító: 
 
Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt., Panaszügyintézés: 1091 Budapest, Üllői út 1., Központi ügyfélszolgálati iroda:
1023 Budapest, Bécsi út 3–5., E-mail: ugyfelszolg@aegon.hu, Telefon: 06-1-477-4800, Felügyeleti szerv: Magyar Nemzeti Bank
(1013 Budapest, Krisztina krt. 39., levelezési cím: 1534 Budapest BKKB Postafiók 777., központi telefonszám: +36(1)4899-100)
A jogosult a Biztosító magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti.
JOGORVOSLATI LEhETőSéGEK
• Pénzügyi Békéltető Testület:
A biztosítási jogviszony létrejöttével (a csatlakozási nyilatkozat megtételével), érvényességével, joghatásaival és megszűnésével,
továbbá szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén békéltető testületi eljárás kezdeményezhető,
levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank 1525 Budapest, BKKP Pf. 172., telefonszám: 06-1/4899-100, e-mail cím: pbt@mnb.hu
Bővebben a www.felugyelet.mnb.hu/pbt honlapon kaphat tájékoztatást.
• Fogyasztóvédelmi eljárás:
A szolgáltató magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panasz esetén fogyasztóvédelmi eljárás
kezdeményezhető, levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank 1534 Budapest BKKP Pf. 777., telefonszám: 06-40/203-776, e-mail cím:
ugyfelszolgalat@mnb.hu. Bővebben a www.felügyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/ugyfelszolgalat honlapon kaphat tájékoztatást.
• Bíróság:
Az ügyre hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság (http://www.birosagok.hu).
Jelen tájékoztató
nem teljes körű,
célja a háztartási asszisztencia szolgáltatást nyújtó E.ON Otthonangyal Csoportos biztosítás
néhány
fontos jellemzőjének
összefoglalása. Az E.ON Otthonangyal Csoportos biztosítás Általános Feltételei az E.ON Energiakereskedelmi
Korlátolt Felelősségű Társaság és az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt. honlapján (www.eon.hu/otthonangyal, www.aegon.hu/eon-otthonangyal) érhetők el."

2016.07.19-i marketinginfo.hu hír: A GVH elfogadta az E.ON Energiakereskedelmi Kft. és az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. vállalásait az Otthonangyal Csoportos Biztosítás kommunikációjával kapcsolatban.



A GVH azt vizsgálta, hogy a vállalkozások érzékelhető (észlelhető és érthető) módon hívták-e fel a fogyasztók figyelmét a szolgáltatás kettőségére.




Nincsenek megjegyzések: